vairavimo kultūra #1

nemažai šaltų žiemos ir karštų vasaros dienų praėjo nuo geros iniciatyvos didinti baudas už posūkių nerodymą. policija gerai įsisavino žiūronus, nes taip yra kur kas paprasčiau užsidirbti – valstybei ir sau. anksčiau populiarūs greičio matuokliai, „fenai“ ir lazeriniai, jau keliauja užmarštin, nes jiems reikia metrologijos sertifikatų su galiojimo periodu, kuris netikėtai ir nelaiku baigiasi, matavimo paklaida ir stacionarių greičio matuoklių atsiradimas įtakoja šį sprendimą. neprisegtas diržas, kur nėra jokios paklaidos ir galiojimo laiko – labai paprastas ir lengvas laimikis policijos pareigūnams, automobilį pasistačius tose vietose, kur vairuotojai važiuoja lėtai – už posūkių, viadukų, kelio remonto atkarpų ir pan. bet tai yra gerai, nes kiek pastebiu, net mikroautobusų, sunkvežimių, autobusų ir netgi lengvųjų automobilių vairuotojai važinėja prisisegę saugos diržus, nes minimali bauda už šį pažeidimą – 100 litų, o dažniausiai rašoma vidutinė bauda, kuri yra 150 lt. pinigų suma nėra jau tokia niekinga, kad ją lengva ranka atiduoti. policininkai šaunuoliai, pripratino vairuotojus važiuoti užsisegus saugos diržus, kaip kad kaunas pripratino praleisti pėsčiuosius.

dar viena neišnaudota niša – bauda už posūkių nerodymą, kurią, labai tikiuos, pareigūnai išnaudos, nes čia net žiūronų nereikia. laukiu nesulaukiu tos dienos, kai tam tikra vairuotojų kasta privalės atrasti posūkių svirteles savo automobiliuose, o kiti, tame tarpe ir aš, nekeiksnos priešais važiuojantį vairuotoją už staigų persirikiavimą kitom juoston be posūkio signalo, kas yra tik vienas iš n+k avaringų situacijų nerodant posūkio. kiekvienas savaip pakelsime tautos kultūrą keliuose.

liks dar su priešrūkinėmis šviesomis išsiaiškinti.

18 komentarų on "vairavimo kultūra #1"


  1. taip, tokių tikrai yra nemažai. tikrai ne vienas nesivargina rodyti posūkį, o jeigu nerodo 2-3 kartus iš eilės paskui jį važiuojant, pastebėta, kad nerodo iš viso. internete juokaujama, kad bmw modeliuose posūkių svirtelės gamykloje įmontuojamos tik į itin retus modelius 😐

    Atsakyti

  2. Mąstau paprastai: nerodai posūkio – nenori sukti. Ir nepasivarginu tokių „gudručių“ praleisti, nors akivaizdžiai ketina persirikiuoti. Mieste važiuojant nedideliu greičiu juk nesunku šiek tiek sumažinti greitį ir užleisti rodantį posukį vairuotoją.

    Policija galėtų dar išmokyti ir gale sėdinčius keleivius prisisegti. Nesuprantu tėvų, kurie sėdi priekyje prisisegę, o vaikų neprisega. O taip pat žmonių, kurie sėdėdami priekyje prisisega, o gale – ne.

    Atsakyti

  3. aš gale diržą seguosi – man taip saugiau ir taisyklės to reikalauja. praleisti visada nesunku, tik problema važiuojant iš galo, kai netikėtai stabdo ir suka be posūkio. savo laiku socialinė reklama su vaiku, išlekiančio per priekinį automobilio langą, labai paveikė jaunimą ir mažamečius – jie diržų patys reikalauja, o su tėveliais, matyt, sunkiau.

    Atsakyti

  4. O kada pareigūnai imsis kovoti su pokalbiais/smsu rašymais mob. telefonais vairuojant? beveik su 95% tikslumu galima atspėti tokius vairuotojus iš ‘durno’ vairavimo stiliaus.

    Atsakyti

  5. Pastebėtina, jog posūkių nerodymas labiausiai paplitęs tarp naujas mašinas vairuojančių žmonių. Ypač tokių BMW, AUDI, MB. Nesuprantu, kodėl žmonėms atrodo, jog kuo naujesnę mašina vairuoja, tuo mažiau taisyklių jiems galioja.

    Aš gal šiek tiek kitokia logika vadovaujuosi negu Lino, bet iš esmės kiek panašia: „važiuok ramiai, mokėk mažai“. Turiu omenyje, jog važiuojant ramiai ir laikantis KET, išvengsi pažeidimų ir baudų bei išsaugosi sveiką mašiną. O jei „buduliams“ ego neleidžia posūkių rodyti persirikiuojant, tai jau jų problema. Mano „golfukas“ nieko prieš „susiglaust“ su kokia naujutėlaite mašinyte 😀

    Atsakyti

  6. vieną realų įvykį girdėjau, kai žmogus prie pinigo nusipirko naują prabangų mercedes automobilį ir žiemą važinėjo su vasarinėmis padangomis, nes jis nežinojo (!), kad yra žieminės padangos ir privalu su jomis žiemą važiuoti. galbūt kai kam panašiai ir su posūkių rodymu?

    Atsakyti

  7. pamirsot ziopluju kategorija, kuriai as ir priklausau :). Ypac tokiu, kur ka tik pazymejima gave. Na sunku vienu metu matyti, koja pedala kazkuri spausti, begi perjungineti ir dar posuki rodyti, kiekviena galune kazka veikia. Sukoordinuoti tai sunkoka :DDDD. Kartais nukencia posukis :). Todel ir nesiverziu vairuoti. Pazymejima isireminsiu ir CV eilute papildysiu 🙂

    Atsakyti

  8. Na tokie „naujokai“ vairuotojai nėra rimta problema. Juk tam ir yra tie klevo lapai, jog susiprastum žmogus, kad už vairo dar neįgudęs vairuotojas, kuriam „sunkoka susikoordinuoti“.

    Tačiau tie piktybiniai chuliganėliai, iš prigimties, ar dėl protinio atsilikimo pavadinimu „man pofik“, tikrai neprisideda prie kelių eismo kultūros gerėjimo.

    Bet, kaip sakant, prie kiekvieno ženklo po policininką nepastatysi. Ir čia galbūt atsiveria perspektyva modernioms technologijoms, kurios, be žmogaus įsikišimo, galėtų fiksuoti tokius pažeidimus.

    Atsakyti

  9. Ką tik grįžau namo.
    Trečioj eilėj pirmas laukiu, kol užsidegs sekcija sukti į kairę. Antra juosta atlekia BMW ir ne tai, kad be posūkio užlenda, bet ir užsukęs nudumia…

    Atsakyti


  10. O ką dėl priešrūkinių aiškinsies?

    103. Rūko žibintus leidžiama naudoti tik esant blogam matomumui, o priekinius – ir sugedus priekiniam kairiajam artimųjų šviesų žibintui.

    Jei tamsu -> blogas matomumas -> galima jungti priešrūkinius.

    Čia naujausia KET redakcija. Seniau viskas buvo žymiai konkrečiau „esant rūkui, lyjant, sningant“. Nzn kodėl reikėjo keisti…

    Atsakyti

Komentuoti: SAR Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.