mtb first testdrive: karšti įspūdžiai

4-ių dviračių teorija tęsiasi, tad šiandien buvo ta diena, kai daugmaž išbandžiau man iki šiolei nebandyto kalnų dviračio (angl. mtb – mountain bike) funkcionalumą. mano testavimo objektas – fuji tahoe kalnų dviratis, o kalnų dviratis be klipsinių batų (angl. clipless pedals) yra nepilnavertis. kol nuo savo hibridinio scott’o nusukau kiaušinių plakėjus, teko sugaišti kur kas daugiau laiko. kinietiškas šešiakampis, 6 mm, pasidavė, tad teko važiuoti įsigyti vokiškos produkcijos  „wera“, kuriai net minčių nebuvo prasisukti – trekšt ir pedalas sukasi.

atsukant pedalus yra ypač svarbu žinoti, į kurią pusę reikia sukti raktą. dešinysis (prie žvaigždės) yra normaliu sriegiu, o kitas – atvirkštiniu. taisyklė atsukti pedalus yra paprasta – raktą reikia sukti priešinga mynimui kryptimi, o tai žinant ir turint reikiamus raktus, pedalų atsukimas nebus problema.

karšti mano pastebėjimai tik ką grįžus iš pasivėžinimo:

  1. full’as – pirma ir ilgai galvoje užstrigusi mintis, nes važiuojant kalnų dviračiu be galinio amortizatoriaus, man pasirodė, kad per daug krato net ir važiuojant nepiktais miško keliukais;
  2. mtb kalnų dviratis sugeba taip įtraukti vairuotoją, kad net nėra laiko kada atsigerti, o gerti yra būtina, kad organizme atstatytume skysčių pusiausvyrą, o mūsų inkstai nebadautų;
  3. diskiniai stabdžiai yra labai efektyvūs, todėl be jų būtų tikras vargas;
  4. nors važiavimas stovint minant pedalus šiandien man nebuvo labai dažnas, bet jo buvo pakankamai, kad suprasčiau, jog priekinės šakės lockout’as ant vairo yra būtinas;
  5. darbas su bėgiais yra įtemptas ir nuolatinis, todėl bėgių permetimo tikslumas yra ypač svarbus, nes nuo jo kenčia ne tik laikas, bet ir važiavimo kokybė;
  6. prieš įkalnes yra svarbu įvertinti savo jėgas ir tinkamą pavarą, nes vėliau minant į kalną ir sparčiai krintant greičiui permesti abi žvaigždes ilga užtrunka, o tai gali kainuoti virtimą ant šono;
  7. nespėjus ar neapdairiai nepatogus aukštesnio (sunkesnio) bėgio, jo įmetimas dažnai nebūna švelnus, nes švelnumui nėra laiko, o techniką reikia tausoti;
  8. įgūdžiai vs technika – yra reikalinga tiek viena, tiek ir kita. daug kas sužinoma ir yra išbandoma savo paties kailiu, o dalis išmokstama važinėjant su labiau įgudusiais kalnų dviratininkais. štai kad ir nusileisti nuo stataus šlaito galima ne vienu būdu, bet šiandien atradau nusileidimą slystant šonu užblokavus galinį ratą;
  9. šiai sporto šakai reikia daug ištvermės ir fizinio pasirengimo, nes besikeičiantys kalnai ir pakalnės reikalauja daug pastangų. šiandien beveik užsilekavau;
  10. ir paskutinis, visa vainikuojantis jausmas – noriu!

kalbant apie kelionę, tai šiandien blūdinau po verkių parko ir žaliųjų ežerų apylinkes. prie žaliųjų ežerų užklydau miško takelį, kurio ir pasileidau važiuoti. buvo ir įkalnių, buvo ir nuokalnių, bet takelio galo-krašto ilgai nesimatė, kol neišlindau prie sodų, kur vėliau buvo parašyta pagubė. važiavimas kalnų dviračiu mane žavi ir tuo, kad visą laiką būni gamtoje.

šiandien fuji tahoe dviratis matė nemažai, o manęs viskas dar laukia prieš akis. keletas mano kelionės akimirkų.

pievomis ir miškais privažiavau upeliuką ir tiltelį per jį.

pertrauka prie žaliųjų ežerų.

matyta žuvytė.

nuokalnė miške.

dviračio tempimas į kalną.

12 komentarų on "mtb first testdrive: karšti įspūdžiai"


  1. na kur jau čia man pirmą kartą ant tokio dviračio užlipus :). kažkur giliai tokia mintis buvo, bet dar bent pusę metų reikėtų vietinius kalniukus pabrūžinti, kad būtų galima neapsijuokti 😉

    Atsakyti

  2. kazkas keikia, kazkam tiesiog nelygis, bet as esu labai patenkintas hydrapacku.

    1.5 litro. skyrelis irankiams, kamerai, pompai, mobilui (t.y. dviratis nuogas, be jokiu ten lagaminu po sedyne ar pompu ant remo). daug saugiau, nes nereikia grabalioti viena ranka laikant vaira.maziau smelio dantyse. minusas nebent karsta vasaros diena skystis nuo kuno greiciau issyla, nors speju galima vidine sienele kokia termo plevele isklijuoti.

    yra dar idomus variantas. tai maikute-hydrapackas.

    Atsakyti

  3. aš labiau esu linkęs gertuvę ant dviračio arba marškinėlių galinėje kišenėje turėti, nes man net ir nuo nedidelės kuprinės paskausta nugara.

    Atsakyti


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.