kritinė ar kretininė masė?

kiekvieno mėnesio paskutinį 5-adienį vyksta dviratininkų kritinės masės judėjimas, kuris prasidėjo vilniuje ir palaipsniui išplito ir praėjo populiarėti kituose lietuvos miestuose. šį penktadienį, 05.01,  šiame renginyje nepavyko išvengti skaudžios nelaimės, o visuomenės atsiliepimai į jį gana įvairūs ir juo labiau ne visi teigiami. būdamas dviratininku ir automobili0 vairuotoju suprantu tiek vieną pusę, tiek ir kitą, bet faktas yra vienas – abi pusės tikrai nėra šventos nekaltos avelės.

  1. kritinės masės dviratininkų renginys yra nelegalus (nors šį kartą vilniuje juos ir lydėjo policijos ekipažai), todėl man nesuprantama, kodėl jie nesilegalizuoja ir kodėl jie gali pažeidinėti ket (kelių eismo taisykles) – važiuoti priešpriešine eismo juosta, važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui?
  2. daugelis iš dviratininkų buvo be šalmų, kai taisyklėse aiškiai parašyti – privalo dėvėti šalmą, o kur dar atšvaitai, priekinis ir galinis mirksiukai. tas pats, kas nebausti automobilių vairuotojų, kurie nesisega saugos diržų. patys nesirūpina savo saugumu. šis pavyzdys parodė, kad galvojimas „aš keliais nevažinėju ir šalmo man nereikia“ yra klaidingas, nes saugotis reikia ne tik savo vairavimo įgūdžių, o ir kitų transporto priemonių, kurios tiesiog gali tavęs nepastebėti. vienas o.a.b. veikėjas teisingai yra pasakęs – sunku gyventi su prisiūta galva. toliau kalbant apie saugumą, pėsčiųjų perėjas, šalmus bei savęs saugojimą, dar vienas pavyzdys, kad nors ir perėja, bet saugotis reikia, o dviratį per perėją reikia persivesti, o ne ja važiuoti;
  3. daugelis dviratininkų vairuoja nesaugiai, provokuoja tiek pačius dviratininkus, tiek ir automobilių vairuotojus;
  4. argi būtina paniekinamai žvelgti į automobilių vairuotojus, kurie kantriai laukia, kol nelegaliai pravažiuos dviratininkai?
  5. kodėl būtina judėjimą organizuoti penktadienį ir 18:00 val., kai tuo metu mieste dar vyksta labai intensyvus eismas. jeigu taip norima atkreipti į save dėmesį, kodėl nevažiuojama šeštadienį arba sekmadienį, kodėl būtinai reikia važiuoti pagrindinėmis miesto susisiekimo gatvėmis, tuo paralyžiuojant visos sostinės susisiekimą?
  6. pasigendu pagarbos kitoms eismo priemonėms (žr. 5-ą punktą);
  7. jeigu visi automobilių vairuotojai būtų dviratininkai, abipusis šių transporto vairuotojų gerbimas kelyje būtų visai kitoks, o dabar vieni kitų nemėgsta: dviratininkai, kad trukdo jiems važiuoti, o automobilių vairuotojai – kam jiems maišosi visame kelyje sukeldami avarines situacijas;
  8. ir kas dabar bus kaltas – organizatoriai, policija, patys dviratininkai? dėl vairuotojo kaltės yra įvairių diskusijų, o vaizdo įrašas sukuria dar vieną nuomonę, kad balto ford probe vairuotojas pasuko į dviratininkus dėl to, kad jo juosta, priešais eismą, važiavo kitas dviratininas(-ai). lauksime policijos tyrimo rezultatų, o automobilio vairuotojas nėra pateisinamas, kad pabėgo iš įvykio vietos – tai jau nusikaltimas;
  9. kalbant apie saugumą, pėsčiųjų perėjas ir šalmus bei savęs saugojimą, dar vienas pavyzdys, kad nors ir perėja, bet saugotis reikia ir dviratį per perėją reikia persivesti, o ne ja važiuoti;
  10. su tiek dviratininkų pažeidimų ir elgesiu, daugelis šį judėjimas iš „kritinės“ pervadino į „kretininę“, o pagrindo tam tikrai yra;

visiems nukentėjusiems nuoširdžiai linkiu pasveikti ir prieš sėdant ant dviračio, pasižiūrėti, ar šalmas gerai laikosi ant galvos, į žemesnę vietą nustumiant „o kaip aš atrodysiu“, „mano šukuosena susivels, ar „nelygis – aš kietas“ ir kad pasivažinėjimas dviračiu nevestų į niekur.

2 komentarai on "kritinė ar kretininė masė?"


  1. sykį yra tekusi galimybė sudalyvauti kritinės masės važiavime, tegaliu pasakyt tik tiek (nieko nenoriu kiršinti), jog ten tvyro tokia atmosfera, kuri tiesiogiai priešiškai automobilių vairotojams, ir kai teko pargriūti nesuvaldžius neįgudusiai vairuojamą vadinamą „trekinį“ dviratį ties posūkiu, kurio krašte buvo smėlio, tai kažkodėl visi masės dalyviai puolė kaltinti automobilių vairuotojus nepraleidžiant, ir taip gal smarkiai juos plūdo, kas man buvo absoliučiai nesuprantama 😀

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *