mokinuosi teisingiau bėgti #3

2 dalis

mokintis niekada nėra vėlu, tai su laiku ateina ir gyvenimo patirtis, paremta ne tik asmeniniais potyriais.

  • šiais metais pradėjau kitaip bėgioti, ne po 1 valandą kaip įprastai, bet trumpiau. šio sprendimo priežastis yra paprasta – po valandos bėgimo jausdavausi išsikrovęs, traukdavo prie žemės ir norėjosi miego, todėl pietiniai bėgimai pradėjo nebeteikti džiugesio. nors iš tiesų nelabai kada ir teikdavo, tik tas mintis nustumdavau į kitą planą. bėgimas iki 40 minučių pradėjo labiau džiuginti, nes tada galima ir dažniau bėgioti, ir dieną nebūna vien tik nuovargiu grįsta. emociškai nėra lengva trumpai bėgti, bet savijauta atperka.
  • atkarpos. dažniausiai tai bėgimas miške, nors ir nelabai efektyvus tempui, bet efektyvus įkalnėms. arba bėgimas manieže ar lauke asfaltu – trumpos atkarpos su tiek pat laiko poilsiu, geriausia einant arba vos vos ristele judant. nes taip reikia.
  • dar kartą avalynė ir bėgimo kokybė – pigūs ar brangūs, net ir su teisinga pronacija batai dar nereiškia kad jie būtent jums yra tinkami. visa tai pasako bėgimas ant takelio ir to filmavimas. po tokios procedūros dažnai supranti, kaip smarkiai yra klišos kojos ir kokia netinkama yra bėgimo avalynė. tikrai taip – netinkamos avalynės nėra, tik ji tinka, kaip ir netinka, kiekvienam individualiai. galima į tai nekreipti dėmesio, bet tada nereikia ieškoti kaltų dėl maudimo, skausmo, tempimo ir kt. priežasčių.
  • ne visada avalynė padeda spręsti klišumo problemas ir tam yra vidpadžiai-padukai: pritaikomi iš esamų arba gaminami individualiai pagal pėdų spaudus. vieną kartą verta investuoti, kad suprasti bėgimo kokybę. nepabandęs nesužinosi.
  • iki tol ignoravau bėgimo kadensą, nes jo nesupratau, o kai jį atradau, tomis pačiomis sąnaudomis nuo 1km numečiau mažiausiai 15-25s. mažai ar daug spręsti kiekvienam.
  • na ir rankomis reikia mojuoti kaip priklauso, ir laikyseną teisingą išlaikyti.

išbandyta ant savo kailio.

6 komentarai on "mokinuosi teisingiau bėgti #3"



  1. bėgimo takelį galima rasti pes planus. dėl batelių pasakyti gal nepasakys, bet patars, o visa kita – pačiam eksperimentuoti ir su pasiskolintais ar savais bateliais ateiti prabėgti ant takelio. rekomenduojamas kadensas vienai kojai yra 90, per abi – 180 (išmanieji rodo būtent abiejų kojų bendrą skaičių).

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *