pasivėžinimas dviračiu: eini kaip išpi$tas

šiandien po ligos beveik pasveikęs į miestą išlindau su dviračiu pasižvalgyti. kadangi kauno maratonui sveikatos dar nebuvo pakankamai, tai šiandien nusprendžiau padaryti teisingą treniruotę – l-karnitinu ir angliavandeniais (aš juos visus „chemija“ vadinu). žinoma, dar nepakenktų keletas praktinių patarimų prie ir po važiavimą, bet apie tai ne šį kartą. prieš gerą pusvalandį pradedant važiavimą išgėriau l-karnitino tabletę riebalų deginimui. rinkdamasis l-karnitiną dėmesį kreipiau į preparato kainą ir l-karnitino kiekį – man buvo svarbus kainos gramui santykis, todėl geriausiai tam biotech usa gaminys, kurį įsigijau eurovaistinėje, o kaina berods buvo ~50lt. šios tabletės didelės, bet slidžios, todėl yra nesunkiai nuryjamos. taip pat kelionei užsimaišiau ir 0,5l angliavandenių energetinio gėrimo su mineralais vitargo+electrolyte citrus, kurį rekomendavo sporto centro „linija“ treneris linas bartaševičius. skonis jo – kaip šilto riebaus (gal kažkiek ir citrininio) gėrimo. su vandeniu jis nelabai gerai reaguoja, todėl su šauktu gėrimo išsimaišyti nepavyks. aš šiam tikslui panaudojau alkoholinių kokteilių (!) plaktuvą (ang. shaker).

neskaitant prasidėjusio trumpo lietučio, startas buvo įprastinis, bet įvertinus tai, kad 2 savaites nesitreniravau ir prie dvira2io vairo sėdau praėjus savaitei nuo antibiotikų vartojimo, įkalnes įveikiau beveik be pastangų. pravažiavus savo pakoreguota dviračio važiavimo atkarpa, žirmūnuose važiuodamas dviračių taku, esančiu palei nerį, pastebėjau, kad galinei padangai trūksta oro (vienas „vabaliukas“ pričiulbėjo), todėl teko atsisakyti minties kelis ratus apsukti atkarpoje valakampiai-žirmūnai.

su mintimi, kad dviratį teks namo parsivesti, atsidūriau vilniaus centre, gedimino prospekte, o vėliau – vingio parke, kuriame treniruodavausi mynime įkalnėje stovint, o ne sėdint ant dviračio balnelio (sėdynės). įkalnę, esančią prieš estradą, visada važiuodavau tokia bėgių kombinacija – vidurinė priekinė žvaigždė ir 5-a (iš 9-ių esamų) galinė žvaigždutė, skaičiuojant nuo mažiausios. užkilus ant kalno, suku į kairę ir nusileidžiu prie estrados, tada kairėje estrados pusėje esančiu išasfaltuotu dviračių taku grįžtu prie įkalnės ir taip 3 kartus, nes 4-am tiesiog nebūdavo jėgų (juokinga, koks aš silpnas, ar ne?). dar būdamas prie katedros, gedimino pr. pradžioje, išgėriau 250ml aukščiau paminėto angliavandenių gėrimo, kad vėliau turėčiau pakankamai jėgų vingio parko kalniukui. šį gėrimą vartojau prieš 1val. aktyvaus sporto. vingio parke nusprendžiau išbandyti, kaip ši „chemija“ veikia – pasirinkau vidurinę priekinę žvaigždę, o galinę parinkau aukštesnę (sunkiau minti, reikia daugiau jėgų) – 4-ą, skaičiuojant nuo mažiausios. iš tiesų, rezultatais buvau nustebęs – negana to, kad apkrova buvo sunkesnė, bet net ir ratų daugiau įveikiau. žemiau pateikiu lentelę, kurioje matosi organizme likusios energijos kiekis įveikus kiekvieną ratą:

11-ą kartą įkalnę važiavau su ankstesne dviračio žvaigždžių kombinacija, kurią įveikiau visiškai nepavargęs, nors prieš tai 10-ą ratą važiuodamas padidintu režimu, jam paskutines jėgas atidavinėjau. beja, leidžiantis nuo įkalnės, greitis būną virš 40km/val., todėl jaučiuos kaip automobilis su turbina, kurios pagalba variklis gauna didelę dozę deguonies, kuris reikalingas didesnei variklio galiai pasiekti. panašiai ir man leidžiantis nuo kalno – pasikrauni energijos kitai įkalnei.

bendrai paėmus, organizme esančios energijos kiekį laikyčiau mažėjančia sinusoide, kuri laikui bėgant svyruoja ir jos amplitudė mažėja, kas reiškia, kad energija lieka vis mažiau.

kopiant į šeškinės kalną, ukmergės pr., minti atsistojus jėgų visiškai nebuvo – bandydamas atsistojus minti kojose jaučiau energijos trūkumą. važiuojant tiesiąja kojų šlaunyse virš kelėnų atsirado raumenų skausmo diegliukai, kas indikavo apie pasibaigusias jėgas ir nuvargusius kojų raumenis, nors apie pasibaigusias jėgas aš jau žinojau ir tai jaučiau.

kelionės reziumė ir išvados:

  • su energetiniais papildais gauni jėgų antplūdį, todėl gali minti kaip išpi$tas, išgėręs ieškai kalno, į kurį galėtum kojas „pasikasyti“, t.y. gerai išsikrauti sportuojant;
  • važiuojant stovint pavargsta rankų riešai, todėl juos būtina mankštinti (vyrai bent potencialų mankštos įrankį visada „po ranka“ turi);
  • reikia dirbti su kvėpavimu, nes kylant į kalną reikia didelio deguonies kiekio, todėl taisyklingas kvėpavimas yra būtinas. man, asmeniškai, kvėpavimą labai gerai reguliuoja bėgimas;
  • prieš važiuojant su dviračiu sportuoti, reikia iš anksto pasirinkti tokias važiavimo atkarpas, kuriose būtų galima pilnai išsikrauti, o ne „tuščiai“ minti pedalus.

šiandienos važiavimo laikas 2:02val., įveiktas atstumas 41,77km, vidutinis greitis 20,4km/val., maksimalus pasiektas greitis 54,2km/val.

2 komentarai on "pasivėžinimas dviračiu: eini kaip išpi$tas"



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.