bėgimas po čiurnos traumos

pavasarį susivariau koją, tai bėgimas buvo sustabdytas. sunkiai gyjanti trauma – jeigu einant jautiesi gerai, tai dar nereiškia, kad galima bėgioti. keli greitesni nulipimai laiptais ir prisiminimai apie skausmus grįžta. praėjus mėnesiui jaučiausi gan komfortiškai ir galėjau pilna jėga minti pedalus, bet bėgimui dar nebuvau pasiryžęs, o ir pėdos palankstymo ir tempimo seansai neužtrukdavo dėl greitai atsirandančio skausmo. dar po 2 savaičių išbėgau, nes situacija buvo identiška – nei geriau, nei blogiau. pradėjau palengva bėgioti miško takeliais be didelio sukilimo ir su neįkyria, nepikta danga. po bėgimo tempimo pratimai buvo su maža pėdos judėjimo amplitude ir skausmo apraiškomis, bet dažniau bėgiojant ir proto ribose atliekant tempimus, situacija greitai ir ženkliai pagerėjo. pradėjau bėgioti daugiau, todėl suprantama, kad ir tempimo pratimų buvo geriau, kas mano pėdos gijimui labai tiko. žinoma, bėgimas buvo lėtas ir labai atsargus, bet tai vis tiek judėjimas ir fizinis aktyvumas. greitai supratau, kad mano inov race ultra 270 man nėra tinkami, kad ir kokie patogūs jie būtų, tad pradėjau eksploatuoti salomon s-lab wings. pradėjus bėgioti labiausiai jautėsi kojos nelankstumas bėgant įkalnes, kai viena pėda lankstosi gerai, o kitai trūksta amplitudės, todėl viena pėda bėgdavau pilnu padu, o kita – pirštų galais. ši disproporcija truko ~8 bėgimus, po truputį situacijai vis gerėjant. per tą laiką tepti jokiais tepalais netepiau, vaistų nuo skausmo ar uždegimo nevartojau, dabar tik profilaktikai nusipirkau nutrend flexit miltelių prieš rytinę mankštą pavartoti. prieš 2 savaites tiesiojoje pagainiojau kojas 4:45 tempu ir nesenai sapieginėje pasidariau tempinę treniruotę – kol kas super, žiūrėsiu kaip toliau. o dabar prasideda bėgimo kilometrų rinkimas.

4 komentarai on "bėgimas po čiurnos traumos"


  1. Na tu ir žvėris. Man po paskutinės kojos traumos vaikščioti beveik pusę metų nesinorėjo, ką jau apie bėgimą kalbėt, o tu, žiū, bėgi sau laimingas! Neįtikėtina, ypač, kad kaip minėjai, nelabai ir vaistų vartojai. Kokį kilometražą bėgai pirmą kartą? Ir ar nebandei kokio tokio įtvaro bent pirmiems kartams? Su specialiais bėgimui skirtais girdėjau, kad ir sveikoms kojoms paprasčiau, net apie sužeistas nekalbant. O čia skamba kaip kažkokios atramos reikalaujanti tavo trauma. Ar neverta?

    Atsakyti

  2. prabėgau ~30 minučių. bėgioju su pesplanus ortopediniais batų įdėklais – pagamino pagal mano pėdą. įtvarais tikiu tik reabilitaciniame periode, o sportuoti reikia jau savo pastangomis ir savomis detalėmis. aš daug vaikštau, kad kojos priprastų prie judesio.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *