užpraeita savaitė buvo sunki, nes daug myniau, hiit’inau ir leidau laiko ant dviračio. praeita savaitė buvo panaši, tik intensyvesnė – save lesinau kiek galėjau ir kiek leido blaivus protas. žinau, kad galėjau daugiau, bet jau ir taip tą savaitė buvo didesniu valandų kiekiu nei ispanijoje. buvo momentų, kai vos grįžau namo ir griuvau miegoti. buvo, kai ilgai ariau viršvalandžius ir trūko miego. bet buvo smagu, nors tos sunkios sunkios savaitės pabaigoje dalyvavau mtb varžybose ir koja nelabai ėjo, bet tai buvo investicija į formą. šiais metais ne vienas daug laiko praleido kažkur šilčiau rinkdamas kilometrus, tad mano suminti 2000km akis bado lyginant su kitų 4000-5000km. aš nė kiek nenusimenu, nes šį sezoną man viskas dar prieš akis. tad kad nesirgti ir neatgulti į patalą, po 2-jų nusilesimo savaičių reikia pailsėti. galvojau apie 10val. per savaitę ribą, bet poilsiui užteks ir 5-ių valandų. lengva mankšta į darbą pirmyn ir atgal, lengvas pariedėjimas kažkur į mišką vakare ir gana. noriu minti, bet nereikia. todėl laiko gausybė atsirado, kurį galėjau skirti įvairiems geriems dalykams. ir net alaus per daug neišgėriau. lengva poilsio savaitė – atgaiva kūnui ir sielai. rytoj varžybose druskininkuose, todėl sėdžiu gamtoje, geriu arbatą ir kepu mėsytę. nes taip norisi. ir kai gerai jautiesi, varžybose irgi viskas būna puikiai.

nupjauti žolę ar pasodinti medį nėra suaugusio žmogaus tikslai, kai ateini ir padarai ir tikslą sunaikini. negerai. uždavinys nupirkti lauko termometrą skamba kaip 60min. veiklos, kurio terminas priklauso nuo kalendoriaus užimtumo ir noro jame kažką pastumti viena ar kita kryptimi. uždavinys atlikti remontą skamba kitaip, kaip ir pasirinkimas likti darbe ar eiti galvos vėdinti. reikia spręsti. noriu valgyti, bet šaldytuve nieko nėra. noriu skanaus dar labiau nieko nėra. noriu numesti svorio, bet tai gal labiau tikslas, uždaviniui per sunku, norai per mažai motyvuoti. tada pageidauju ir toliau nieko nedarau, nes nenoriu apie tai galvoti, bet pamiršti irgi neina.

reziume: viskas yra pasiekiama jei yra motyvacijos ir užsispyrimo.

neretai pasitaiko, kad pradėjus skaityti knygą, kurioje yra minima žiema, aš grįžtu į savo prisiminimų žiemą. ir dažniausiai mano prisiminimai prasideda ir baigiasi tuo pačiu kadru. aplink balta, krenta snaigės, o man liūdna. liūdna dėl to, kad tų potyrių ir tų jausmų man nepavyks pakartoti ir kad man nepavyks grįžti atgal ir būti laimingu tame rate aplinkybių. skaudu ir liūdna, kad laikas griauna dabartį ir man nepavyks vėl būti tuo mažu vaiku, kuris gyvena snaigių ir naujametinio karnavalo šurmuly. man liūdna, kad tai jau praėjo ir aš nespėjau dar bent vieną kitą minutę tuo pasidžiaugti, nes aš nežinojau, nesuvokiau kad tai daugiau nebegrįš. nebegrįš mano vaikystė, mane supę žmonės, kurių dalis tiesina nugaras po velėna, nebegrįš tas vėjavaikiškumas ir tų aplinkybių nesuvokimas. aš be galo ilgiuosi praeities, atskirų kadrų, mokyklos, vaikų, patvinusių gatvių ir pavasario rytais užšalusių balučių. taip, aš nostalgiškas žmogus ir prisiminimai mane graudina. praeitis yra tokia, kokią prisimenu ir aš neturiu galimybių jos pakeisti, nors dabar aš norėčiau į ją grįžti. aš tyliai pyksta ant savęs kodėl aš tada nemokėjau gyventi ir mėgautis tomis žaviomis akimirkomis, kurioms laikas negailestingas. žmonės, kurių niekada daugiau nesutiksiu ir vėjas, kuris nekedens mano vaikystės praleistų akimirkų.

tokių stop kadrų nedaug, bet jie man jautrūs ir brangūs. gaila, kad daug ko aš neprisimenu, o labai to norėčiau.

be kelių dienų 5 savaitės po traumos. praėjus 2 savaitėms po traumos pasidariau magnetinio rezonanso tyrimą, kuris nieko labai blogo nepasakė – kažkas paplyšę, kelios cistos ir tiek. paskirtas pasyvus gydymas – tepti koją tepalu 2 kartus per dieną (kuo aš netikiu ir ko nedariau), procedūros su bemer ir elektra (neturėjau laiko bet reikėjo) ir kojos ramybė. daktaras lengvai leido minti dviratį, tik tas „lengvai“ jam ir man nėra vienas ir tas pats. šiandien jau vaikštau be elastinio binto ir savijauta visai gerai – gal tik kartais lengvai nudiegia traumuotą čiurną.

bėgioti negaliu ir tą pats gerai suprantu, todėl reabilitaciniu periodu kiek daugiau vaikščiojau. vieną savaitę vaikščiojau su vienais bėgimo bateliais, kitą su kitais. gal kiek ir keista, bet skirtumas buvo juntamas. su stabiliais nike structure 19 jokių problemų nebuvo, bet su inov-8 race ultra 270 po 3 dienų prasidėjo skaudamos vietos maudimas. su tais pačiais aš ir patyriau traumą – vis tik patogumą reikėtų sverti ir lyginti su kitais batų parametrais, kurie ateityje gali įtakoti traumų prevenciją.

batų patogumas džiugina, bet sveikata vertingesnė

grįžus atgal prie maksimalų stabilumą turinčių nike batelių, maudimas išnyko. abiem atvejais vaikščiojau su tais pačiais batų vidpadžiais, kurie individualiai pagaminti pagal mano kojų formą.

nike structure 19

praėjus savaitei bandžiau sėsti ant dviračio – nesėkmė: per daug skausmingas kojos įkišimas į klipsinį batą. atidėjau kelioms dienos. po 10 dienų jau daug geriau – koja tilpo, nors per elastinį bintą vos vos užsegiau bato sagtį. minti buvo gerai – nemaudė, neskaudėjo, tad ir pradėjau kas dieną važinėtis dviračiu. po 2 savaičių dalyvavau juodšilių duatlone – kojos neskaudėjo, bet reikėjo saugotis kojos išsegimo ir ant jos nulipimo nuo dviračio. taip pat ir mėlynė po tiek laiko dingo. po truputį įsibėgėjau ir atsargiai pradėjau stipresnes mynimo treniruotes. o bėgti dar anksti.

buvau suplanavęs imti juodšilių duatloną, normaliai ir pilną – bėgti, minti ir vėl bėgti, bet likimas pakišo koją. koja jau šiek tiek apgydyta, mynimui beveik netrukdo, tai su kolega bėgiku nusprendžiau sudalyvauti estafetėje. kadangi bėgti aš negaliu, tai man teko minti. nors praeitais metais praleidau šias varžybas, bet prieš tai 2 metus dalyvavau, tai ir šį kartą tradicija buvo savo eiga numinti iki vietos ir grįžti atgal – valanda pirmyn ir valanda atgalios, neskaitant pačių varžybų. oras šiandien buvo na ne tas žodis koks šaltas – važiuojant termometras rodė šilčiausią +3 laipsnių šilumą, o vėjas savęs netaupė. varžybų išvakarėse buvo lengvas tempo 3 valandų saulėtekyje mynimas ir dar valanda transportavimuisi namai-darbas-namai, taigi vakare nulūžau greitai ir be dejonių. negana to, saulėtekyje irgi buvo kiek per vėsu mano apsirengimui. taigi iš vakaro padarius mynimo apšilimą, ryte su kolega dviratininku vėsiai numynėme į duatlono starto vietą.

startas duotas, laukiu savo porininko. koja medinė, guminė ir dar ledinė. išminu į trasą. organizmas reaguoja keistai ir nestabiliai – pavarą lyg išsuku lyg ir nelabai, plaučiai kažkaip buksuoja, koja nesisuka, tempas svyruoja, nėra dinamiškumo ir pan. nėra ko norėti, kai šiais metais esu numynęs tik 60 valandų, kai prieš mėnesį savaitę pamyniau ispanijoje ir prieš varžybas 2 savaites lietuvoje. o kur dar kojos trauma ir savaitė visiškai be jokios fizinės veiklos. taip pat akivaizdus varžybinių kilometrų trūkumas ir organizmas nėra adaptuotas tokiems krūviams. ištvermė dar pusėtinai – valandai užteko, bet dvejoms – abejoju. bet tas 2 savaites vidutiniškai renku po 12 valandų mynimo 5 kartus per savaitę. atrodo įkvepiančiai.